Everything is Hard before it becomes Easy...

Saturday, August 27, 2011

VRRooOOOommMMM~!!... Persiapan Wallace untuk Hari Raya

As-Salam & Salam 1 Malaysia...

"Whatever we think about and thank about, we bring about."

- Wayne Dyer -


Wallace
... that's what i call my ride. Actually, nama tuh datangnya dari my car punya plate number = WLC8933. So, WLC tuh kira macam singkatan Wallace la. So, bila orang tanya "Ko datang naik ape?", i'd answer proudly (pehal tetiba nak proudly..heh) "Aku datang dengan Wallace la.." heh.. Wallace ni sebenarnya species yang datang dari bandar Jepun. Nama penciptanya = En. Honda. Dan Wallace jugak dikenali sebagai kereta bandar... sebab dah ter'register nama betul dia Honda Bandar, atau lebih sedap dikenali sebagai Honda CITY.


Last week, sebagai preparation untuk nak beraya, Wallace jugak x ketinggalan. Saya bawak dia untuk buat treatment sket. Maklumlah, Wallace nih lahir hujung tahun 2003 (kira 2004 pun boley), so dah lebih kurang 8 tahun dah kat atas jalan. Memang dah jatuh wajib untuk buat treatment. Tajuk proses treatment tuh = "Wallace and the Oilyman.." (Oilyman tuh sebenarnya nama company yang memasarkan produk bernama PROFESSOR). PROFESSOR by Oilyman nih memang proven untuk cuci balik enjin keter kita yang semakin hari semakin semput. Kat bawah nih ada video cara-cara macam mana nak guna PROFESSOR nih.



Over years, kereta kita sebenarnya ada 'accumulated' carbon pada bahagian-bahagian tertentu. So bila dah ada carbon built up, kita akan start rasa kereta kita semput atau dah x 'pick up'. Dalam erti kata lain, lembab la... So, produk PROFESSOR ni tercipta sebenarnya untuk 'decarbonise' enjin kita. Dia akan cuci semua carbon built up dalam enjin kita so that kita dapat balik feeling 'VRRoooOOOMMm' bila tekan pedal minyak tuh.

Result on Wallace: Lancar beb... asal tekan je di mencanak..heh.
BTW, since enjin dah bersih, fuel consumption pun improve. Saya x bleh nk cakap consumption Wallace in terms of berapa Liter per Kilometer... tapi, in a way of justifying the improvement, at 90 km/h (cruise driving... heh), my engine speed maintains at 2100 RPM (revolutions per minute). Sebelum nih tinggi dari tuh... lebih kurang 2500 - 2600 RPM utk speed yang sama. Kalo drive dalam 110 km/h (speed selamat dari sebarang saman di atas highway Malaysia...hehe), engine speed dok ada kat 2900 RPM. Kira improve la tuh... sebelum nih kalo bawak 100 km/h ja pun dah lebih dari 3000 RPM. Untuk speed tinggi lagi dari tuh, tunggu saya masuk Sepang Circuit utk test, heh...

So, moral of the story, PROFESSOR by Oilyman nih memang berkesan. Ada byk lagi info yang boleh dibaca. Nih link dia : www.oilyman.com.my

Bak kata brader dalam video tuh... "Selamat Mencuba"

No comments: